Witam
Logo i ceny wszelakich materiałów reklamowych.
Zgadzam się z tym, że najtaniej wychodzi projekt i potem osobna realizacja wydruku. Jeżeli nie potrafimy sami zaprojektować logo, najlepiej zwrócić się do profesjonalisty z realizacjami w tej branży na swoim koncie (żeby dobrze projektować powinno się znać branżę kosmetyczną, potrzeby grup docelowych, ich język, nie wierzę w grafików od wszystkiego) , ale przed zatwierdzeniem jego pomysłów pokazać projekt grupie znajomych, to nasi najlepsi recenzenci. Trzeba przy tym jednak bardziej pytać o to co się nie podoba i to ewentualnie wyeliminować. Chodzi o to żeby słuchać, ale też nie nastawiać się na gust większości, bo on jest też często zawodny.
Najlepiej, żeby ktoś tak zaprojektował reklamy, ulotki, bannery żebyśmy potem mogli je delikatnie edytować, np. zmieniając promocje, o których chcemy powiadomić klientów. Kupmy więc projekty z prawami do ich zmian. W innym wypadku łamiemy prawo.
Nie zmieniajmy ogólnej kolorystyki zbyt często. Przyzwyczaimy naszych klientów do pewnej rodziny motywów. Np. użyajmy złota i zieleni, czcionki Verdana i zdjęć o zbliżonej estetyce (np. estetyka kreskówkowa, lub wysublimowana kobiecość). Wtedy też wychodzimy na profesjonalistów. Na co zwraca uwagę część klientek. Pamiętajmy, że konkurencja na rynku kosmetycznym jest spora. Moim zdaniem wiele gabinetów ma nieprofesjonalną oprawę reklamową, co odpycha o nich bardziej wymagające klientiki. Ostatnio np. wpadła mi w ręce czterostronicowa ulotka pewnego centrum odnowy: Kolory ładne, motywy graficzne ładne, ale popełniono podstawowy błąd. Ulotka jest nieczytelna i niedopracowana, lista zabiegów z podziałem na rodzaje, z cennikiem, raz z małej raz z dużej litery, jedne pod drugimi, bez optycznych podziałów. Zastanowiło mnie dlaczego. Albo brak czasu na szukanie dobrego grafika, albo zbytnia wiara w swoje umiejętności. Każdy z nas ma przyjaciół, zapytajmy ich o zdanie.
I jeszcze apropo formy promocji. Jak wiemy są ich różne rodzaje, ulotki, reklamy w prasie, bannery, reklamy w autobusach itd. Nie zaniedbujmy stron internetowych. Zrobienie strony nie musi być drogie. Jeżeli nie macie pomysłu, szukacie inspiracji poszukajcie jakieś ciekawe template (projekty stron). Gdy nie kupuje się ich na wyłączność, kosztują one zdecydowanie mało. Przykłady:
http://www.templatemonster.com/category/beauty/http://www.4templates.com/I na koniec jeszcze jeden przykład. Moja znajoma otworzyła ostatnio gabinet kosmetyczny. Ponieważ w mieście gdzie pracuje mało masażystów ma swoje strony internetowe, a ona zdecydowała się na przystępną stronę od razu wyróżniła się od konkurencji. Już w drugim miesiącu działalności wygenerowała zysk. Daje jej jeszcze trochę czasu i namówię do rezerwacji online. Jestem pewna, że będzie zadowolona
Podsumowując. Nie zawsze liczy się ilość naszych działań, ale ich jakość, zróbmy perfekcyjnie ulotki, ładną witrynę salonu, piszmy ogłoszenia ciekawym językiem i miejmy czytelną, przystępną stronę internetową, najlepiej z cennikiem.