Bella, moim zdaniem powinnaś się co najmniej zastanowić. Plusów takiego funkcjonowania w pobliżu zakładu fryzjerskiego może być wiele. Wśród tych te, które sama wymieniłaś:
- lepsza lokalizacja, bardziej ruchliwa ulica,
- miejsce, które w świadomości potencjalnych klientek już utarło się jako punkt, który świadczy usługi upiększające,
- niższe opłaty za czynsz i brak wysokich rachunków za ogrzewanie.
Fakt jest taki, że użycie ogrzewania to w naszym klimacie nie jest kwestia miesiąca, czy dwóch. Bywa przecież, że grzać zaczynamy w listopadzie i zostaje tak czasem prawie do kwietnia. Więc ma to znaczny wpływ na wysokość rachunków przez prawie pół roku. Ty jesteś jeszcze na tym etapie drogi, że nie zaczęłaś intensywnej kampanii reklamowej, nie masz stałych klientek, więc w tej chwili nie tracisz zbyt wiele na swojej rozpoznawalności przenosząc się w inne miejsce. Za rok mogłoby to być problemem, zwłaszcza, że przecież nie wiadomo, jak właściciel wynajmowanego lokalu podejdzie do kwestii informowania potencjalnych klientek o nowej lokalizacji Twojego biznesu.
Jeśli podejmiesz decyzję o przeprowadzce weź pod uwagę kilka kwestii. Koniecznie zastanów się, czy osoby, z którymi dzielić będziesz lokal są w porządku. Przeczytaj dokładnie umowę, nie wahaj się też, by dokładnie wypytać o sytuację z poprzednią kosmetyczką (powody jej odejścia z tego lokalu, czy miała dużo stałych klientek, czy ogólnie jej usługi cieszyły się dobrą renomą). Warto brać pod uwagę sposób, w jaki fryzjerka wypowiada się o Twojej poprzedniczce - im z większym dystansem i obiektywizmem odpowiadać będzie na Twoje pytania, tym lepiej.
Jeśli kosmetyczka, która poprzednio świadczyła w tym miejscu swoje usługi miała dobrą opinię wśród klientek to z pewnością byłby to wielki plus tej sytuacji. Gdyby było odwrotnie, mogłoby to stanowić nie lada wyzwanie dla Ciebie. Zdarzało mi się już, że doradzałam osobom, które przejęły lokal po kosmetyczce, która nie cieszyła się renomą i z tego powodu miały problem z pozyskaniem klientek, bo te potencjalne przechodząc obok lokalu wciąż kojarzyły go z poprzednią właścicielką.
Zasadniczym plusem połączenia lokalu kosmetycznego z fryzjerskim jest to, że będziesz pracować w lokalu, w którym już znajdują się Twoje potencjalne klientki. A łatwiej jest pracować z klientem, który już jest w pobliżu i korzysta z pokrewnych usług, aniżeli z tym, do którego musisz dopiero dotrzeć za pomocą ulotki, czy innej akcji marketingowej. Współpraca z fryzjerką na miejscu dałaby Ci duże możliwości współdziałania w kwestii pozyskiwania klientek. Wzajemne rabaty na usługi, karta stałego klienta, może procent od usług wykonanych z polecenia kosmetyczki mogłyby tu bardzo pomóc i zmobilizować fryzjerkę do pomagania Tobie w rozkręceniu biznesu.
Ostatecznie to oczywiście Ty musisz podjąć decyzję, która z pewnością łatwa nie jest. Dlatego tak ważne jest, byś wzięła pod uwagę wszystkie najważniejsze czynniki.