Autor Wątek: stomatolog-kosmetyczka  (Przeczytany 3916 razy)

Gość

  • Gość
stomatolog-kosmetyczka
« dnia: 2005-08-03, 16:43:56 »
Witam Was.Jestem lekarzemstomatologiem i chciałabym zająć się także kosmetyką.wybieram się na podyplomowe studia w Krakowie ale nie wiadomo czy w tym roku zbiorą odpowiednią liczbę chętnych.W akademii Sztuki Piękności powiedziano mi że aby wykonywać zawód wystarczy trzymiesięczny kurs zakończony egzaminem.Co o tym myślicie,czym różnią się prawnie uprawnienia kosmetyczki po kursie,po studium,oi\po licencjacie i po studiach podyplomowych.pozdrawiam Ania

Kasia_Krzysztoszek

  • Gość
stomatolog-kosmetyczka
« Odpowiedź #1 dnia: 2005-08-03, 17:47:56 »
Odpowiem Ci pytaniem, co powiedziałabyś o stomatologu po trzymiesięcznym kursie?

To niesamowite, że sprawa uprawnień do wykonywania tego zawodu jest nieuregulowana. Jeżeli naparwdę chcesz pracować w tym zawodzie powinnaś podjąć naukę w policealnym studium kosmetycznym lub szkole wyższej na kierunku: kosmetologia, odnowa biologiczna. Tylko ukończenie nauki w tych placówkach dydaktycznych pozwoli na bezpieczną pracę, popartą odpowiednią liczbą godzin praktycznych i teorią.

Kasia_Krzysztoszek

  • Gość
stomatolog-kosmetyczka
« Odpowiedź #2 dnia: 2005-08-03, 17:57:10 »
Niestety wielokrotnie spotkałam się z pseudo-kosmetyczkami, po kursach (istnieją nawet kilkudniowe kursy kosmetyczne), panie te nie potrafiły wykonać poprawnie podstawowych zabiegów kosmetycznych, ich wiedza teoretyczna opierała się na informacjach zawartych w pismach kobiecych.

Nie chcę nikogo urazić, ale uważam, że kursy kosmetyczne to zdecydowanie za mało, aby pracować w tym zawodzie. Każda z nas, która w nim pracuje, lub jest słuchaczką studium kosmetycznego, wie ile kosztuje pracy, wysiłku. Praca kosmetyczki to ciężki zawód, zarówno dający uszczerbek na zdrowiu fizycznym jak i psychicznym.