Autor Wątek: Program komputerowy w gabinecie kosmetycznym  (Przeczytany 54336 razy)

Offline Zapisy24.pl

  • Zaczynam, ale każdy musi zacząć ;)
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: Program komputerowy w gabinecie kosmetycznym
« Odpowiedź #45 dnia: 2010-06-08, 15:04:57 »


„Przecież to ludzie będą klikać... a to człowiek jest zwykle najsłabszym ogniwem super sprawnie działającego systemu. Masz doświadczenie w marketingu i  programowaniu,.... ale salonu chyba nie prowadziłeś. Wiedziałbyś, że taka argumentacja możne trafić tylko do kogoś bez doświadczenia  i kto dopiero zaczyna” - No nie, z tym sie nie zgodzę się nic a nic!!  System jest napisany jak dla 6latka , dzwonią do nas klienci, którzy mówią że nie znają sie na komputerach. Przeszli szkolenie, dostali pomoce naukowe i śmigają jak mało kto. Poza tym trzeba brać pod uwagę ze niemal wszyscy którzy korzystają z usług kosmetycznych, czy Spa, czy fryzjerskich to ludzie którzy maja konta na nk, robią zakupy przez internet, mają swoje skrzynki mailowe ...  Przeciętny Kowalski który wg Focala  będzie miał problem z zarezerwowaniem sobie wizyty w salonie jest bardziej rozgarnięty niż mu się wydaje. Nie możemy mówić że klienci sobie nie poradzą bo to Internet !! Ponadto niestety lub stety rynek sam nas zmusza do co raz częstszego korzystania z Internetu i do wykorzystania go w biznesie. Jak nie my to konkurencja to zrobi. Nie traktujmy klientów jak ograniczone jednostki, bo możemy na tym po prostu stracić.
Focal, nie mam salonu, ale tak się składa, że nie przez przypadek pracuje w tej branży. Mam dwa salony w najbliższej rodzinie i jak mało kto znam bolączki ich właścicieli. Do tego pomagam im aktywnie i skutecznie. Ponadto w naszym zespole mamy współwłaścicieli salonów kosmetycznych. System ma na pewno wady, ale wszystkie te, które da się przeskoczyć przeskakujemy.  System jest pisany pod potrzeby klienta i wszystko co sie do tej pory w nim znajduje i będzie sie pojawiało to są pomysły i potrzeby klientów. Np. ostatnio dodana funkcja - rezerwacja z przerwami – dodana na prośbę klienta sieciowego. Nie zachwalam programu w salonie jako coś niezbędnego. To jest wybór każdego właściciela. Trzeba rozważyć za – bo są, i przeciw – bo też są i wybrać opcję, która wydaje nam się najlepsza dla nas i dla naszego biznesu. Jeżeli mam stały problem z Internetem, widocznie nie moja pora na system z nim ściśle zintegrowany. Jeżeli doceniam rolę systemów do zarządzania wchodzę w to.
KONKURENCJA
Czy z systemem czy bez niego konkurencja będzie zawsze i owszem będzie robiła złośliwości czemu nie, ale my w systemie mamy możliwość przyblokować takiego delikwenta , możemy uniemożliwić mu dokonywanie rezerwacji poprzez ustawianie mu odpowiedniego statusu. Szybko można takiego delikwenta wychwycić nawet jak zmienia nr tel. Wystarczy przyjąć sobie jakiś dopuszczalny pułap nieodwołanych rezerwacji i już. Poza tym w karcie każdego naszego klienta takie nieodwołane rezerwacje są wyraźnie widoczne i łatwiej nam wychwycić tych złośliwych.

Jeżeli ktoś nie chce umożliwić swoim klientom rezerwacji przez Internet bo sie boi konkurencji to w naszym systemie jest możliwość wyłączenia rezerwacji wówczas rezerwacje będą przyjmowane tylko telefonicznie. Nie muszę już mówić tu o tym że elektroniczne prowadzenie recepcji gdzie widać rezerwacje wszystkich pracowników jednocześnie to zdecydowanie lepsza organizacja pracy, porządek i swoboda.

Poza tym trzeba być świadomym tego że jeśli konkurencja np. obniża ceny bo chce być atrakcyjniejsza dla klienta to wcale nie znaczy ze jest - my wówczas miejmy świadomość tego ze musimy podnosić poziom świadczonych przez nas usług. Tanio nie zawsze znaczy dobrze :))) dlatego taki system zdecydowanie podnosi prestiż firmy a klienci bardzo doceniają swobodę i wybór jaki im taki system daje.

Niektórzy martwią sie na tym forum że klienci będą robić luki w rezerwacjach i zostawiać np 15 minutowe przerwy...sugestia słuszna jak najbardziej ale uruchamiając taki system zanim stali klienci całkowicie przerzucą się na internetowe zapisy najpierw dzwonią, mądra recepcjonistka nie będzie robiła takich dziur, poza tym zawsze można skontaktować się z klientem i zaproponować mu żeby np przyszedł 15 min wcześniej czy później ? No i najważniejsze - Od prawie 8 miesięcy korzystania przez naszych klientów z systemu nie zauważyliśmy żeby ktokolwiek miał tego typu zastrzeżenia.

PROBLEM Z INTERNETEM –
na obecną chwilę tworzona jest w naszym systemie recepcja offline która będzie wysyłać do klienta stan jego rezerwacji na najbliższe 30 dni. W tej chwili mamy jeden salon, który boryka sie z problemem Internetu. Salon ten kontaktuje się z nami, a my na bieżąco informujemy go o wolnych terminach i kolejnych rezerwacjach. Wszystko przebiega bardzo sprawnie. Tak, brak Internetu może być problemem, ale to też zdążyło nam się dopiero raz i bardzo szybko znaleźliśmy rozwiązanie.


Zapraszam do kontaktu prywatnego jeżeli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej na temat skuteczności systemu i rekomendacji.
Masz problemy z marketingiem swojego Salonu? Jako ekspertka ds. Marketingu i PR Systemu do zarządzania salonem http://zapisy24.pl/ chętnie pomogę.

Offline rzesy

  • Czasami tu zaglądam...
  • **
  • Wiadomości: 71
Odp: Program komputerowy w gabinecie kosmetycznym
« Odpowiedź #46 dnia: 2010-06-08, 19:36:40 »
Bardzo zaciekawił mnie ten temat,ponieważ jesteśmy po testach wszystkich programów dostępnych na polskim rynku.Ja też dostrzegam wady systemu zapisów online.Przeciętny czas zabiegów w naszym salonie to 1,5-2 godziny, nie jest więc problemem 15 minutowe odstępy,ale nawet ponad godzinne.
Lash Perfect

Offline Tomek

  • Administrator(ka)
  • Forum to mój dom, a może odwrotnie ;)
  • *****
  • Wiadomości: 2548
Odp: Program komputerowy w gabinecie kosmetycznym
« Odpowiedź #47 dnia: 2010-06-09, 09:52:51 »
Nie wiem czy system ma taka mozliowosc ale fajnie byloby gdyby byla funkcjonalnosc podobna do Kalendarza Google - czyli program Offline.
Co to nam daje:
co ustalony czas nastepuje synchronizacja danych komputer<>internet i w obu miejscach mamy w 99% aktualne dane.
w przypadku awarii internetu mamy dostepne wszystkie dane, na lokalnym komputerze,mozemy pracowac, dokonywac rezerwacji zabiegow itd. a po powrocie lacza ponownie wszystko sie synchronizuje, z priorytetem dla tego co bylo wykonane w gabinecie. W czasie braku polaczenia 'recepcji' z serwerem internetowym, dobrze by bylo, gdyby system pokazywal status gabinetu jako Offline.

Fajnie by bylo gdyby byla taka opcja, ze kazda rezerwacja MUSI byc zatwierdzona przez recepcje. Czyli jezeli np. robie rezerwacje o 21, to potwierdzenie na 100% moge otrzymac dopiero po otwarciu gabinetu nastepnego dnia.

Offline K-asia

  • Zaczynam, ale każdy musi zacząć ;)
  • *
  • Wiadomości: 1
Odp: Program komputerowy w gabinecie kosmetycznym
« Odpowiedź #48 dnia: 2010-06-09, 12:18:23 »
A ja właśnie zaczelam sie bawic tymi zapisami24.pl, szczerze - bardzo fajna sprawa, generalnie znajduje sie w tym systemie duzo interesujacych mnie rzeczy, raporty, karty klientow z ich historiami, swietna sprawa. No i ciekawie wyglada recepcja, poza tym mozna skorzystac z demo przez 30 dni za free zamierzam testowac skrupulatnie, jakos do mnie ten system przemawia. Recepcja offline to chyba na razie jedyna rzecz jakiej mi tu brakuje ale z tego co jest napisane powyzej mozna sie spodziewac jakis efektow w niedlugim czasie ? to byloby super !!

Offline Zapisy24.pl

  • Zaczynam, ale każdy musi zacząć ;)
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: Program komputerowy w gabinecie kosmetycznym
« Odpowiedź #49 dnia: 2010-06-11, 13:45:22 »
Nie wiem czy system ma taka mozliowosc ale fajnie byloby gdyby byla funkcjonalnosc podobna do Kalendarza Google - czyli program Offline.
Co to nam daje:
co ustalony czas nastepuje synchronizacja danych komputer<>internet i w obu miejscach mamy w 99% aktualne dane.
w przypadku awarii internetu mamy dostepne wszystkie dane, na lokalnym komputerze,mozemy pracowac, dokonywac rezerwacji zabiegow itd. a po powrocie lacza ponownie wszystko sie synchronizuje, z priorytetem dla tego co bylo wykonane w gabinecie. W czasie braku polaczenia 'recepcji' z serwerem internetowym, dobrze by bylo, gdyby system pokazywal status gabinetu jako Offline.

Fajnie by bylo gdyby byla taka opcja, ze kazda rezerwacja MUSI byc zatwierdzona przez recepcje. Czyli jezeli np. robie rezerwacje o 21, to potwierdzenie na 100% moge otrzymac dopiero po otwarciu gabinetu nastepnego dnia.


Tomku,
Aktualnie pracujemy między innymi nad tym rozwiązaniem, czyli nad zapisywaniem danych o bieżących rezerwacjach z serwera na dysku komputera w salonie. Razem z testami jest to kwestia jednego miesiąca czasu.

Druga wspomniana przez Ciebie opcja to w istocie rezerwacja off-line, wykorzystywana przez salony, które na podstronie dotyczącej rezerwacji w salonie mają prosta tabelkę gdzie klient może zostawić swoje dane kontaktowe i preferencje co do czasu wizyty, a salon oddzwania w godzinach otwarcia. Oczywiście jest to do zrobienie, jest to jednak półśrodek, nie możemy sobie pozwolić na firmowanie swoją marką czegoś co nie jest prawdziwą rezerwacją on-line, bo mogłoby to doprowadzić do niezadowolenia klientów salonu, który widząc, że salon ma rezerwację w Zapisy24.pl oczekuje 100% efektywności.

Salony stosujące rezerwacje poprzez formularz kontaktowy (tzw. off-line) muszą mieć świadomość tego że jeśli mają formularz to muszą mieć osobę która będzie na te maile z formularza odpowiadała i pilnowała tego skrupulatnie. Dlaczego moim zdaniem ta forma rezerwacji jest uboga? Załóżmy, że w formularzu zaznaczę że chcę przyjść dokładnie wtedy i wtedy a salon do mnie oddzwania z informacją, że nie ma wolnego terminu o który mi chodzi. A co, gdy rezerwuję wizytę na jutro na 9 rano? O 8 dzwoni salon i informuje mnie, że jednak nie ma miejsca, bo ktoś inny też wybrał tą godzinę i jego mail był pierwszy? Jak widać to ryzykowne rozwiązanie i z punktu widzenia klienta, bo nie jest pewny rezerwacji i w ten sposób nie jest ona dla niego atrakcyjną formą zapisu i z punktu widzenia salonu , bo i tak musi on poświęcić sporo czasu na weryfikacje i potwierdzenia.
Myślę, że rzetelnie wytłumaczyłam, dlaczego nie zajmujemy się rezerwacjami tego typu :) Stawiamy na on-line. Przyznaję, forma ta też a swoje wyżej wspomniane wady ale na pewno mniej niż forma off-line.
Masz problemy z marketingiem swojego Salonu? Jako ekspertka ds. Marketingu i PR Systemu do zarządzania salonem http://zapisy24.pl/ chętnie pomogę.

Offline Albertyna

  • Ekspert(ka) - manicure, pedicure, nailstyling
  • Czy ja moge żyć bez tego forum?
  • *****
  • Wiadomości: 1331
Odp: Program komputerowy w gabinecie kosmetycznym
« Odpowiedź #50 dnia: 2010-06-14, 22:46:19 »
Dla mnie najwiekszą wada takich systemów jest niska indywidualizacja.
Powiem szczerze, dla mnie w mojej pracy najwazniejszy jest człowiek i wiem, np, ze Izabela, na zwykłe mani potrzebuje najmarniej 2 godzin, bo po prostu ten typ to tak ma, Ona, chce pogadac, przyniesie ciastka dla wszystkich itp.... Dlatego na Nią rezerwuje sobie więcej czasu. Za to Pani Beatka, zapisze się na 17, a nie ma opcji, zeby przed 17.30 u mnie była- inny typ osobowości, dlatego beztrosko wpisuje sobie zabieg kończący sie 17.15 "na" zapisie pani Beatki ;), dla odmiany Pani Krysia oczekuje, ze zrobię Jej uzupełnienie w 40 minut bo w domu dzieci czekaja i nie musze sobie na Nią rezerwować wiecej czasu. Salon tradycyjnie zamykamy o 18.00, ale dla Moniki robie zapis na 18.45.

I tak dalej......

System komputerowy tego nie zrozumie i bezdusznie da Izabeli 40 minut na manicure,  Panią Beatke wpisze na 17.00, a Pani Moniki- wcale  : do bani :

Znam moje klientki, lubie je, intersuja mnie jako ludzie, a nie tylko bezduszne maszynki, ktorym robie paznokcie.
Może mam "dziwny" sposób podejścia do mojego zawodu, ale taki mam i u nas w salonie to procentuje  :bravo:
« Ostatnia zmiana: 2010-06-14, 22:49:26 wysłana przez Albertyna »
Instruktorka SPN
"Akademia U Aniołków" dystrybucja SPN i Gehwol
ul. Grochowska 342,  tel. +48 668913539
www.uaniolkow.waw.pl

Offline Tomek

  • Administrator(ka)
  • Forum to mój dom, a może odwrotnie ;)
  • *****
  • Wiadomości: 2548
Odp: Program komputerowy w gabinecie kosmetycznym
« Odpowiedź #51 dnia: 2010-06-15, 09:16:53 »
Albertyno, niestety program ma wspomagac. Moim zdaniem zawsze mozna ingerowac i np. Jednej Pani zwoikszyc recznie czas zabiegu, a dla drugiej poprawic wpis. Coz nie ma nic doskonalego. Takie rzeczy maja nam ulatwiac pace ale nie zastapia moim zdaniem, doswiadczonego czlowieka.

Offline Focal

  • Zaczynam, ale każdy musi zacząć ;)
  • *
  • Wiadomości: 47
Odp: Program komputerowy w gabinecie kosmetycznym
« Odpowiedź #52 dnia: 2010-06-15, 20:40:44 »


System komputerowy tego nie zrozumie i bezdusznie da Izabeli 40 minut na manicure,  Panią Beatke wpisze na 17.00, a Pani Moniki- wcale  : do bani :

Znam moje klientki, lubie je, intersuja mnie jako ludzie, a nie tylko bezduszne maszynki, ktorym robie paznokcie.
Może mam "dziwny" sposób podejścia do mojego zawodu, ale taki mam i u nas w salonie to procentuje  :bravo:

Otóż to. Sedno sprawy rozumiane z punktu widzenia właściciela a nie producenta oprogramowania. Dodatkowo w trakcie zapisywania można coś klientce doradzić, zaproponować : brawo :.

Albertyno, niestety program ma wspomagac. Moim zdaniem zawsze mozna ingerowac i np. Jednej Pani zwoikszyc recznie czas zabiegu, a dla drugiej poprawic wpis. Coz nie ma nic doskonalego. Takie rzeczy maja nam ulatwiac pace ale nie zastapia moim zdaniem, doswiadczonego czlowieka.
...dlatego zgadzam się, że komputer wraz z oprogramowaniem istotnie ułatwia pracę i w połączeniu ze sprawną recepcjonistką jest rozwiązaniem idealnym. Co innego danie wolnej ręki klientom online : bredzisz :...

Offline rzesy

  • Czasami tu zaglądam...
  • **
  • Wiadomości: 71
Odp: Program komputerowy w gabinecie kosmetycznym
« Odpowiedź #53 dnia: 2010-06-30, 11:08:28 »
Wczoraj ściągnąłem nową wersję N.S New Image,pełne zaskoczenie i to pozytywne.Program został "ufiskalniony" ,można wydawać klientce dokument sprzedaży ,robić zestawienia itp. Widzę że autor nie spoczął na laurach i usprawnienia są wprowadzane na bieżąco.Czekam na jeszcze jedno usprawnienie powodujące przyspieszenie procesu zapisywania klienta na dalsze terminy,bez potrzeby uzupełniania grafiku pracy personelu.Po mojej sugestii w tej kwestii,mam zapewnienie że w ciągu kilku dni zostanie to zainstalowane.
Lash Perfect

Offline zelda

  • Zaczynam, ale każdy musi zacząć ;)
  • *
  • Wiadomości: 4
Odp: Program komputerowy w gabinecie kosmetycznym
« Odpowiedź #54 dnia: 2010-07-02, 10:01:00 »
Ja wczoraj zdecydowałam się na zakup programu "beauty Connect". (Decyzja może trochę spontaniczna i szybka ale nauczona doświadczeniem wiem, że takich zwykle nie żałuję)... Demo było bardzo dobre...Popytałam też osób korzystających wcześniej z programu i ...dałam się przekonać. Trudno napisać cokolwiek po jednym dniu działania programu...Mogę tylko polecić ze względu na przemiłych panów, którzy zainstalowali go nam i przeprowadzili krótkie szkolenie ;) Za jakiś czas, jak już będę miała pewność, że zakup był udany, napiszę, mam szczerą nadzieję - pozytywną recenzję. ;)

Offline rzesy

  • Czasami tu zaglądam...
  • **
  • Wiadomości: 71
Odp: Program komputerowy w gabinecie kosmetycznym
« Odpowiedź #55 dnia: 2010-07-02, 14:51:17 »
Taa  : hahaha :
Lash Perfect

Offline Focal

  • Zaczynam, ale każdy musi zacząć ;)
  • *
  • Wiadomości: 47
Odp: Program komputerowy w gabinecie kosmetycznym
« Odpowiedź #56 dnia: 2010-07-02, 16:06:26 »
Taa  : hahaha :
: brawo : :lol:


A....co do New Image - faktycznie - starają się bardzo, aktualizacje coraz ciekawsze.

Offline rzesy

  • Czasami tu zaglądam...
  • **
  • Wiadomości: 71
Odp: Program komputerowy w gabinecie kosmetycznym
« Odpowiedź #57 dnia: 2010-07-03, 09:07:04 »
Macie u siebie wdrożoną obsługę kart klienta przez program rezerwacji? Zastanawiam się nad kupnem czytnika no i kart.Pierwsze co przychodzi mi na myśl to do kodów kreskowych,bo i towary będzie można i wprowadzać i sprzedawać przy pomocy tego.Ale są też czytnik magnetyczny,ten pozwoli ( ? ) obsługiwać również karty płatnicze.Jeszcze chipowe,ale to chyba najmniej uniwersalne rozwiązanie.
Co do New Image-brakuje mi jeszcze personalizacji wyglądu-logo salonu,slogan,tapeta i może wygaszacz; ukrywania nieużywanych lub do których nie ma się uprawnień funkcji i przycisków.Myślę że w przyszłości można by się było pokusić o przystosowanie do obsługi ekranów dotykowych.
Lash Perfect

Offline Focal

  • Zaczynam, ale każdy musi zacząć ;)
  • *
  • Wiadomości: 47
Odp: Program komputerowy w gabinecie kosmetycznym
« Odpowiedź #58 dnia: 2010-07-04, 13:18:09 »
Macie u siebie wdrożoną obsługę kart klienta przez program rezerwacji? Zastanawiam się nad kupnem czytnika no i kart.Pierwsze co przychodzi mi na myśl to do kodów kreskowych,bo i towary będzie można i wprowadzać i sprzedawać przy pomocy tego.Ale są też czytnik magnetyczny,ten pozwoli ( ? ) obsługiwać również karty płatnicze.Jeszcze chipowe,ale to chyba najmniej uniwersalne rozwiązanie.
Co do New Image-brakuje mi jeszcze personalizacji wyglądu-logo salonu,slogan,tapeta i może wygaszacz; ukrywania nieużywanych lub do których nie ma się uprawnień funkcji i przycisków.Myślę że w przyszłości można by się było pokusić o przystosowanie do obsługi ekranów dotykowych.
A więc jeśli chodzi o karty to ich nie mamy. Zastanawialiśmy się na tym kilka razy - fajny gadżet dla klienta, dobry dodatek wizerunkowy - ale jeden problem - klientki której najwięcej wydają - więc te które by ich używały - po 1 - są najbardziej zabiegane, zapominalskie i do tego kolejna karta w portfelu nie jest mile widziana. Do kart płatniczych mamy już terminal.

Ostatnimi czasy napotkaliśmy na jeden problem - ns image oparty jet na aplecie javy wyświetlanym w oknie ie - i czasem aplet dziwnie zwalnia - tak jakby do jego wyświetlania potrzebna była duża moc obliczeniowa. Może to jakiś konflikt programowy ale jest to irytujące.

Offline Doradca

  • Zaczynam, ale każdy musi zacząć ;)
  • *
  • Wiadomości: 1
Odp: Program komputerowy w gabinecie kosmetycznym
« Odpowiedź #59 dnia: 2010-08-26, 14:36:31 »
przeczytałem watek dotyczący oprogramowania i proponuje przetestowac Succes wraz z umawianiem online.
jeast mozliw przypisanie róznyhc czasów na usługe dla róznych pracowników tak wic w umawianiu on line nie ma mozwy o dowolnym blokowaniu czasu na usługe