jeszcze mam jeno zapytanie . co wpisalysmie we wniosku w miejscu jaka jest konkurencja?
Myślę, że warto jest pisać jak najbardziej konstruktywnie, by udowodnić, że:
- znasz swoją konkurencję, jej mocne i słabe strony,
- wzięłaś ją pod uwagę przy tworzeniu własnego biznesu.
Lakoniczna odpowiedź na to pytanie, sypanie ogólnikami, albo próba całkowitego umniejszenia dokonań konkurencji może być wg mnie niezbyt dobrze widziana, bo świadczy o mało profesjonalnym i trochę niepoważnym stosunku do tematu. Warto więc pisać prawdę, a jeśli konkurencja ma dużo mocnych stron, to warto uzupełnić ich zalety swoim pomysłem na odniesienie sukcesu. Przykład: konkurencja ma bogatszą ofertę i więcej personelu, długi staż na rynku. Ale my z kolei chcemy stworzyć salon mały, z kameralną atmosferą, z nieco mniej zasobną ofertą ale bardziej konkurencyjnymi cenami, gdzie podchodzi się do klienta bardziej indywidualnie (karta klienta, promocje dopasowane do potrzeb itd.). Warto sprecyzować wówczas, że klient docelowy różni się u nas i u konkurencji. Inny przykład: konkurencja ma lepszą lokalizację; przy głównej ulicy, z wykupionymi miejscami parkingowymi i dużą witryną. My z kolei mamy salon położony na mniej ruchliwej ulicy, ale zamierzamy wykorzystać potęgę promocji i reklamy, by dotrzeć do lokalnego klienta docelowego (ulotki, huczne otwarcie, reklama w Internecie itd.). Ponadto możemy wskazać, na zalety takiej lokalizacji - jest nią m.in. większe poczucie prywatności, cenne zwłaszcza wtedy gdy klientka wychodzi z salonu po depilacji twarzy, albo hennie.
Reasumując: sposób, w jaki napiszemy o konkurencji niewątpliwie poświadczy o naszym podejściu do zawodu i zorientowaniu w branży. A na każdą jedną zaletę konkurencji możemy odpowiedzieć trzeba innymi zaletami naszego pomysłu