Autor Wątek: Rozporzadzenie ministra  (Przeczytany 2630 razy)

Offline Tomek

  • Administrator(ka)
  • Forum to mój dom, a może odwrotnie ;)
  • *****
  • Wiadomości: 2548
Rozporzadzenie ministra
« dnia: 2005-07-26, 11:25:15 »
Mile Panie, otrzymalem interesujace pytanie i chcialbym abyscie podzielily sie ze mna swoja interpretacja przepisu.
W rozporzadzeniu jest taki zapis:
 
Cytuj

§ 3, pkt.3,3:
3. W zakładzie wydziela się:
...
3) pomieszczenia sanitarnohigieniczne dla osób korzystających z usług i zatrudnionych w zakładzie;
 

Pytanie moje jest nastepujace: Cz mowa tu o 2 pomieszczaniach czy o 1.
moim zdaniem o jednym gdyz nie ma sformuowania "osobne pomieszczenia"

Oczywiscie jest jeszcze
Cytuj
§ 5

Państwowy powiatowy inspektor sanitarny może, w przypadku zakładu stanowiącego wyodrębnioną część budynku lub lokalu, wyraziń zgodę na korzystanie z ustępu znajdującego się w innej części budynku lub lokalu, w odległości nie większej niż 75 m od zakładu, jeżeli dojście do tego ustępu odbywa się drogami komunikacji wewnętrznej.

Ale to dotyczy inne sprawy ;).
Jakie jeste wiec Wasze zdanie, a moze ktos to przerabial ze swoim sanepidem?

Ps. Czy pamietacie, ze od 17-05-2006 r. teoretycznie wszystkie itniejace gabinety powinny spelniac wymagania z rozporzadzenia?

Offline Sylwia

  • Czasami tu zaglądam...
  • **
  • Wiadomości: 88
wymóg oddzielnych pomieszczeń sanitarnohigienicznych
« Odpowiedź #1 dnia: 2005-07-26, 11:39:24 »
Ja w tej chwili jestem tuż przed otwarciem gabinetu i sanepid nie wymaga dwóch oddzielnych pomieszczeń sanitarnohigienicznych.

Pozdrowionka

Gość

  • Gość
wymóg oddzielnych pomieszczeń sanitarnohigienicznych
« Odpowiedź #2 dnia: 2005-07-26, 13:08:49 »
Kiedy u mnie sanepid odbierał lokal wymagał 2 pomieszczeń.

Gość

  • Gość
Re: Rozporzadzenie ministra
« Odpowiedź #3 dnia: 2005-07-26, 13:21:51 »
Cytat: "Tomek"

Ps. Czy pamietacie, ze od 17-05-2006 r. teoretycznie wszystkie itniejace gabinety powinny spelniac wymagania z rozporzadzenia?



No właśnie.
W moim rodzinnym mieście (Kutno - ok 50 tys. mieszkańców) już teraz bardzo zwraca uwagę na te wymagania.

Natomiast ostatnio pracowałam w gabinecie w Warszawie. I byłam w szoku. Nie przestrzega się tam podstawowych zasad higieny nie mówiąc już o przepisach z rozporządzenia.
Min.
- używa się tam wielorazowych gąbek do zmywania twarzy,
- nie dezynfekuje narzędzi
- używa się wielokrotnie artykułów z założenia jednorazowych,
- do opakowań po kosmetykach profesjonalnych wlewa się zwykłe, tanie kosmetyki,
- naczynia myje się w małej umywaleczce, która wisi prawie bezpośrednio nad miską ustępową
i tym podobne

GDZIE JEST SANEPID? :?:  :?:

Odeszłam stamtąd bo bałam się że sama się czymś zarażę.

Moje próby zmienienia stanu rzeczy, polepszenia higieny pracy spełzły na niczym.  :( Zostałam okrzyknięta "czystą paniusią" i podobnymi epitetami.
Szkoda gadać.
Kiedy spytałam się czy nie boją się, że jakaś klientka czymś się zarazi i ich oskarży, usłyszałam, że "skoro przychodzi do gabinetu kosmetycznego to chyba zdaje sobie sprawę, że może się czymś zarazić" :?:  :?:  :?:


Co można zrobić?
Zgłosić do sanepidu? Tylko co to da? Bo przecież chyba sanepid tam zagląda i pozwala na taki stan rzeczy....

Gość

  • Gość
wymóg oddzielnych pomieszczeń sanitarnohigienicznych
« Odpowiedź #4 dnia: 2005-07-26, 13:22:45 »
Cytat: "stanulka"
Kiedy u mnie sanepid odbierał lokal wymagał 2 pomieszczeń.



Z tym, że ja otwierałam w przychodni lekarskiej i nie wiem czy sanepid nie podciągnął tego pod wymagania dla gabinetów lekarskich.