Autor Wątek: Sprzedaż kosmetyków - jak ważna w Waszych salonach?  (Przeczytany 11263 razy)

Offline Abacosun

  • Czasami tu zaglądam...
  • **
  • Wiadomości: 59
Wiele z usług świadczonych przez salony kosmetyczne charakteryzuje się znaczną sezonowością. Gdy zimą spada popyt na pedicure, a latem na zabiegi złuszczające i laserowe usuwania owłosienia, zastanawiamy się, jak uchronić salon przed spadkiem zysków. Ulepszamy ofertę, wprowadzamy nowe zabiegi, nowe promocje, a coraz częściej decydujemy się na dodatkowy zarobek przez cały rok, który umożliwia nam sprzedaż detaliczna kosmetyków w salonie. Taka sprzedaż ma liczne zalety, m.in.:

a) dopełnia naszą ofertę o profesjonalne produkty, których klientki nie kupią w zwykłym sklepie
b) sprzedaż kosmetyków jest opodatkowana niskim, 3% podatkiem
c) przeważnie nie musimy ponosić dużych wydatków i dokonywać bardzo dużych zamówień, zamawiamy na miarę potrzeb naszych klientek
d) nasz salon zajmuje się klientką kompleksowo, tzn. nie tylko świadczy usługi, ale pokazuje, jak można dbać samodzielnie o swoje piękno w domu, by przedłużyć skuteczność zabiegów

Coraz więcej salonów decyduje się zatem na wprowadzanie sprzedaży detalicznej, a w przypadku tych salonów, gdzie kosmetyczka jest dodatkowo dobrym sprzedawcą, zyski z takiej działalności mogą stanowić istotną część zarobków gabinetu.

A jak to jest w Waszych salonach? Prowadzicie sprzedaż detaliczną kosmetyków? Jesteście zadowoleni/zadowolone z wypracowanych efektów? Zachęcam do dyskusji :)

Offline mako

  • Ilość postów mnie przerosła...
  • *****
  • Wiadomości: 3367
Odp: Sprzedaż kosmetyków - jak ważna w Waszych salonach?
« Odpowiedź #1 dnia: 2010-12-27, 13:13:43 »
A Anglii jest to jedna z podstawowych form działalności salonu. Kładzie się spory nacisk na umiejętność i możliwości sprzedaży detalicznej klientkom. Jak najbardziej się zgadzam, że jest to z jednej korzystne dla salonu z drugiej pozwala klientkom na stosowanie odpowiednich kosmetyków w domu bez biegania po drogeriach gdzie często obsługa zna się na handlu ale niekoniecznie na kosmetykach.

Pozdrawiam
Mako :diabel:
Devil may cry...

Offline kolorowa_kredka

  • Zaczynam, ale każdy musi zacząć ;)
  • *
  • Wiadomości: 34
Odp: Sprzedaż kosmetyków - jak ważna w Waszych salonach?
« Odpowiedź #2 dnia: 2010-12-27, 14:31:57 »
Możesz rozwinąć temat 3% podatku?

Offline klaudio

  • Zaczynam, ale każdy musi zacząć ;)
  • *
  • Wiadomości: 4
Odp: Sprzedaż kosmetyków - jak ważna w Waszych salonach?
« Odpowiedź #3 dnia: 2010-12-28, 10:26:03 »
 VAT na kosmetyki to 22% ,niektóre środki higieny 7 %.

Offline kolorowa_kredka

  • Zaczynam, ale każdy musi zacząć ;)
  • *
  • Wiadomości: 34
Odp: Sprzedaż kosmetyków - jak ważna w Waszych salonach?
« Odpowiedź #4 dnia: 2010-12-29, 10:24:14 »
Abacasun - co z tymi 3 % ? To chyba podatek dochodowy na ryczałcie,bo jak jestem na karcie podatkowej to nie mogę nic sprzedawać...

Offline Abacosun

  • Czasami tu zaglądam...
  • **
  • Wiadomości: 59
Odp: Sprzedaż kosmetyków - jak ważna w Waszych salonach?
« Odpowiedź #5 dnia: 2011-01-18, 16:10:42 »
Abacasun - co z tymi 3 % ? To chyba podatek dochodowy na ryczałcie,bo jak jestem na karcie podatkowej to nie mogę nic sprzedawać...

Tak, chodziło mi o ryczałt, gdzie podatek dochodowy od sprzedaży kosmetyków wynosi 3% a od usług kosmetycznych 8.5%.

Offline Anna88

  • Anna
  • Zaczynam, ale każdy musi zacząć ;)
  • *
  • Wiadomości: 27
Odp: Sprzedaż kosmetyków - jak ważna w Waszych salonach?
« Odpowiedź #6 dnia: 2011-02-17, 16:27:04 »
Dobrze jest po każdym z zabiegów zaproponować klientce produkt, który przedłuży efekt zabiegów w domu. Warto mieć wystawione na sprzedaż produkty z różnych półek. Od lakierów za przysłowiowe 9,99 po profesjonalne kremy do użytku domowego.

Zawsze znajdzie się klientka na zakupy w centrum handlowym i kupuje kosmetyki przy okazji wizyty u kosmetyczki.

Offline Abacosun

  • Czasami tu zaglądam...
  • **
  • Wiadomości: 59
Odp: Sprzedaż kosmetyków - jak ważna w Waszych salonach?
« Odpowiedź #7 dnia: 2011-03-16, 14:44:18 »
Moim zdaniem by skutecznie zwiększać dochody ze sprzedaży kosmetyków warto jest zastanowić się nad możliwościami, jakie dają nam w tym względzie marki prowadzone w salonie. Im łatwiej bowiem kupić takie kosmetyki poza salonem, tym większe prawdopodobieństwo, że dokładnie tak postąpi potencjalna klientka - zakupi produkt np. w Internecie, omijając marżę salonu. Jeśli produkty sprzedawane w salonie kosmetycznym są trudno dostępne dla klienta detalicznego w cenie niższej niż sugerowana to wówczas łatwiej jest namówić klientkę na zakup w salonie.

Offline Tomek

  • Administrator(ka)
  • Forum to mój dom, a może odwrotnie ;)
  • *****
  • Wiadomości: 2548
Odp: Sprzedaż kosmetyków - jak ważna w Waszych salonach?
« Odpowiedź #8 dnia: 2011-03-16, 16:23:11 »
Im łatwiej bowiem kupić takie kosmetyki poza salonem, tym większe prawdopodobieństwo, że dokładnie tak postąpi potencjalna klientka - zakupi produkt np. w Internecie, omijając marżę salonu. Jeśli produkty sprzedawane w salonie kosmetycznym są trudno dostępne dla klienta detalicznego w cenie niższej niż sugerowana to wówczas łatwiej jest namówić klientkę na zakup w salonie.
Święte słowa :( niestety każdy szuka najtańszej oferty a hurtownie i często dystrybutorzy nie zwracają uwagi na szeroko pojętą solidarność :)

Offline Abacosun

  • Czasami tu zaglądam...
  • **
  • Wiadomości: 59
Odp: Sprzedaż kosmetyków - jak ważna w Waszych salonach?
« Odpowiedź #9 dnia: 2011-03-16, 21:25:39 »
Dlatego właśnie na solidarności i dbaniu o klienta powinno zależeć producentowi, którego polityka kontrolowania cen może skutecznie zapobiegać takim sytuacjom. Jeżeli producenta nie interesuje co robi dystrybutor, ani co robią hurtownie, udostępniając np. produkty w wersjach profesjonalnych po zaniżonych cenach na aukcjach, albo w sklepach internetowych to takie sytuacje się mnożą i później trudno oczekiwać, że klientka kupi krem 50 ml za 60 zł w salonie, jeśli na allegro w tej cenie kupi wersję 4x większą. Trudno oczekiwać od klienta detalicznego by dbał o interesy salonu, bo dla klienta przecież zupełnie logiczne jest to, że kupuje tam, gdzie jest taniej. Można mieć pretensje do hurtowni i sklepów, że psują rynek i sprzedają kosmetyki na sztuki osobom prywatnym. Ale na górze tej piramidy stoi producent i to on powinien czuwać nad regulacją obrotu jego kosmetykami. Gdy tak się nie dzieje, wówczas najbardziej traci na tym salon, bo niestety, ale kosmetyczka wybierając serię do swojego gabinetu kieruje się sympatią dla produktów marki, a nie polityką firmy w sprawie powszechności kosmetyków. Zauważam jednak, że coraz więcej osób widzi ten problem i mówi o tym głośno, więc może z czasem coś się w tej kwestii zmieni.

Z resztą, taka sytuacja od dłuższego czasu panuje nie tylko w branży kosmetycznej - mam wrażenie, że fryzjerzy pod tym względem jeszcze bardziej odczuwają działalność sprzedawców, którzy zapomnieli kto jest ich klientem... Mam wrażenie jednak że w naszej branży ma to poważniejsze skutki - w końcu nie chodzi tylko o to, że klientka kupi kosmetyk taniej i nie da zarobić salonowi. Chodzi też o zakres produktów, jakie stały się teraz osiągalne dla prywatnej osoby. Mam tu na myśli bardziej zaawansowane produkty kosmetyczne, których stosowanie bezwzględnie wymaga doświadczenia w przeprowadzaniu zabiegów, a czasem nawet profesjonalnego szkolenia (np. kwasy). Dochodzi do sytuacji, w której traci nie tylko salon, ale szkodę może poczuć również klient, nieświadomy z jak bardzo specjalistycznym produktem eksperymentuje.

Reasumując, wprowadzając do salonu nową linię kosmetyków w wersjach profesjonalnych i detalicznych warto postawić na  e k s k l u z y w n o ś ć  - i nie mam tu na myśli wybierania marek selektywnych, jedynie sposób sprzedaży kosmetyków klientowi detalicznemu, dla którego salon jest podstawowym miejscem ich zakupu i gdzie może przy okazji skorzystać z porady specjalisty.

Offline zaafira1

  • Zaczynam, ale każdy musi zacząć ;)
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Sprzedaż kosmetyków - jak ważna w Waszych salonach?
« Odpowiedź #10 dnia: 2011-03-20, 21:08:49 »
Ja często spotykam się z zapytaniem klientek "A który z kremów dostępnych w sklepie by mi pani poleciła?" Odpowiadam wtedy zawsze, ze nie polecam nigdy konkretnej marki, ale konkretne składniki, jakich klientka z daną cerą powinna w kosmetyku szukać i wtedy pokazuję klientce krem, który może u mnie kupić.

Offline AnnaSternicka

  • Zaczynam, ale każdy musi zacząć ;)
  • *
  • Wiadomości: 4
Odp: Sprzedaż kosmetyków - jak ważna w Waszych salonach?
« Odpowiedź #11 dnia: 2017-07-14, 23:47:08 »
Dość ważna i chyba nie wyobrażam sobie bez tego, to przecież część zysków, czytałam artykuł i polecam : cenzura :
« Ostatnia zmiana: 2017-07-19, 09:57:50 wysłana przez Tomek »