„Przecież to ludzie będą klikać... a to człowiek jest zwykle najsłabszym ogniwem super sprawnie działającego systemu. Masz doświadczenie w marketingu i programowaniu,.... ale salonu chyba nie prowadziłeś. Wiedziałbyś, że taka argumentacja możne trafić tylko do kogoś bez doświadczenia i kto dopiero zaczyna” - No nie, z tym sie nie zgodzę się nic a nic!! System jest napisany jak dla 6latka , dzwonią do nas klienci, którzy mówią że nie znają sie na komputerach. Przeszli szkolenie, dostali pomoce naukowe i śmigają jak mało kto. Poza tym trzeba brać pod uwagę ze niemal wszyscy którzy korzystają z usług kosmetycznych, czy Spa, czy fryzjerskich to ludzie którzy maja konta na nk, robią zakupy przez internet, mają swoje skrzynki mailowe ... Przeciętny Kowalski który wg Focala będzie miał problem z zarezerwowaniem sobie wizyty w salonie jest bardziej rozgarnięty niż mu się wydaje. Nie możemy mówić że klienci sobie nie poradzą bo to Internet !! Ponadto niestety lub stety rynek sam nas zmusza do co raz częstszego korzystania z Internetu i do wykorzystania go w biznesie. Jak nie my to konkurencja to zrobi. Nie traktujmy klientów jak ograniczone jednostki, bo możemy na tym po prostu stracić.
Focal, nie mam salonu, ale tak się składa, że nie przez przypadek pracuje w tej branży. Mam dwa salony w najbliższej rodzinie i jak mało kto znam bolączki ich właścicieli. Do tego pomagam im aktywnie i skutecznie. Ponadto w naszym zespole mamy współwłaścicieli salonów kosmetycznych. System ma na pewno wady, ale wszystkie te, które da się przeskoczyć przeskakujemy. System jest pisany pod potrzeby klienta i wszystko co sie do tej pory w nim znajduje i będzie sie pojawiało to są pomysły i potrzeby klientów. Np. ostatnio dodana funkcja - rezerwacja z przerwami – dodana na prośbę klienta sieciowego. Nie zachwalam programu w salonie jako coś niezbędnego. To jest wybór każdego właściciela. Trzeba rozważyć za – bo są, i przeciw – bo też są i wybrać opcję, która wydaje nam się najlepsza dla nas i dla naszego biznesu. Jeżeli mam stały problem z Internetem, widocznie nie moja pora na system z nim ściśle zintegrowany. Jeżeli doceniam rolę systemów do zarządzania wchodzę w to.
KONKURENCJA
Czy z systemem czy bez niego konkurencja będzie zawsze i owszem będzie robiła złośliwości czemu nie, ale my w systemie mamy możliwość przyblokować takiego delikwenta , możemy uniemożliwić mu dokonywanie rezerwacji poprzez ustawianie mu odpowiedniego statusu. Szybko można takiego delikwenta wychwycić nawet jak zmienia nr tel. Wystarczy przyjąć sobie jakiś dopuszczalny pułap nieodwołanych rezerwacji i już. Poza tym w karcie każdego naszego klienta takie nieodwołane rezerwacje są wyraźnie widoczne i łatwiej nam wychwycić tych złośliwych.
Jeżeli ktoś nie chce umożliwić swoim klientom rezerwacji przez Internet bo sie boi konkurencji to w naszym systemie jest możliwość wyłączenia rezerwacji wówczas rezerwacje będą przyjmowane tylko telefonicznie. Nie muszę już mówić tu o tym że elektroniczne prowadzenie recepcji gdzie widać rezerwacje wszystkich pracowników jednocześnie to zdecydowanie lepsza organizacja pracy, porządek i swoboda.
Poza tym trzeba być świadomym tego że jeśli konkurencja np. obniża ceny bo chce być atrakcyjniejsza dla klienta to wcale nie znaczy ze jest - my wówczas miejmy świadomość tego ze musimy podnosić poziom świadczonych przez nas usług. Tanio nie zawsze znaczy dobrze
)) dlatego taki system zdecydowanie podnosi prestiż firmy a klienci bardzo doceniają swobodę i wybór jaki im taki system daje.
Niektórzy martwią sie na tym forum że klienci będą robić luki w rezerwacjach i zostawiać np 15 minutowe przerwy...sugestia słuszna jak najbardziej ale uruchamiając taki system zanim stali klienci całkowicie przerzucą się na internetowe zapisy najpierw dzwonią, mądra recepcjonistka nie będzie robiła takich dziur, poza tym zawsze można skontaktować się z klientem i zaproponować mu żeby np przyszedł 15 min wcześniej czy później ? No i najważniejsze - Od prawie 8 miesięcy korzystania przez naszych klientów z systemu nie zauważyliśmy żeby ktokolwiek miał tego typu zastrzeżenia.
PROBLEM Z INTERNETEM –
na obecną chwilę tworzona jest w naszym systemie recepcja offline która będzie wysyłać do klienta stan jego rezerwacji na najbliższe 30 dni. W tej chwili mamy jeden salon, który boryka sie z problemem Internetu. Salon ten kontaktuje się z nami, a my na bieżąco informujemy go o wolnych terminach i kolejnych rezerwacjach. Wszystko przebiega bardzo sprawnie. Tak, brak Internetu może być problemem, ale to też zdążyło nam się dopiero raz i bardzo szybko znaleźliśmy rozwiązanie.
Zapraszam do kontaktu prywatnego jeżeli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej na temat skuteczności systemu i rekomendacji.